نکاتی در خصوص بیمه تامین اجتماعی:
نوشته شده توسط : animoshaver

دفاتر قانونی، ترازنامه، اظهارنامه مالیاتی، مدارک و صورتهای مالی یک شرکت که به اداره امور مالیاتی یا سازمان تامین اجتماعی یا سایر ادارات و مقامات ارائه شده باشد علیه آن شرکت، دلیل به شمار می رود بنابراین اگر شرکتی در ترازنامه یا اظهارنامه مالیاتی که به اداره امور مالیاتی ارائه نموده ، خود را بطور مثال به آقای الف بدهکار اعلام نموده باشد این مدرک بوسیله آقای الف بر علیه شرکت، سندیت دارد و برای طرح ادعای طلب ، قابل استناد می باشد.


بایسته های حقوقی معاملات ملکی و ساختمانی 

استعلام های قانونی که پیش از انجام معاملات ملکی و ساختمانی ، لازم و مفید است:
1 استعلام از شهرداری برای دریافت:
مفاصاحساب شهرداری ، عوارض نوسازی ، عوارض پسماند ، عوارض پسماند غیرمسکونی، عوازض آموزش و پرورش و سایر عوارض ملی و محلی
2 استعلام از اداره امور مالیاتی برای دریافت:
مفاصا حساب های مالیاتی مربوطه (همانند مالیات بر ارث، نقل و انتقال، مالیات بر اجاره و....)
3 استعلام از اداره ثبت اسناد و املاک برای دریافت
گواهی احراز هویت دقیق مالک یا مالکین، اطمینان از عدم بدهی یا تعهد وثیقه ای فروشنده درباره ملک به مراجع قضایی و بانکی و قانونی ( در رهن بانک بودن یا نه) و اطمینان از توقیف بودن ملک مورد معامله و اطمینان از ممنوع المعامله نبودن فروشنده
4 استعلام از تامین اجتماعی درباره ساختمان ها و محل هایی که بعنوان کارگاه یا محل کسب و کار ، مورد استفاده بوده اند برای دریافت:
مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی موضوع ماده ۳۷ قانون تامین اجتماعی


حقوق بازنشستگی در تامین اجتماعی چگونه محاسبه شود؟

رئیس گروه محاسباتی بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد:
1:حقوق بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی بر اساس میانگین دستمزد دو سال آخر که به سازمان اعلام شده تعیین می شود، به همین دلیل افراد تحت پوشش باید سوابق بیمه‌ای خود را به دقت بررسی کنند.
2:بر اساس قانون مدرن تامین اجتماعی کارفرمایان موظف هستند تا افرادی را که به هر عنوان تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در آورند و حق بیمه مربوطه را پرداخت کنند.
3: پرداخت مستمری در پیری با توجه به سوابق بیمه شدگان صورت می‌گیرد، لازم است بیمه شدگان به سوابق بیمه‌ای خود توجه کنند تا به صورت پیوسته و با دستمزدهای صحیح به سازمان اعلام شده باشد.
4: طبق ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی مردان و زنان به صورت عام با داشتن شرایط سنی و سوابق بیمه‌ای مختلف می‌توانند بازنشسته شوند. یکی از این شرایط پرداخت و احصای ۳۰ سال حق بیمه مستمر است. اگر شرایط گفته شده فراهم باشد آقایان با ۵۰ سال و بانوان با سن ۴۵ سال می‌توانند از مزایای بازنشستگی بهره‌مند شوند.
5: میانگین دستمزد دو سال آخر افراد نسبت به سابقه بیمه‌ای آنها مبنای محاسبه قرار می‌گیرد. به عنوان مثال اگر یک بیمه شده با ۲۰ سال سابقه بازنشسته شود، مستمری او بیست سی‌ام میانگین دستمزد دو سال آخری است که طی لیست بیمه به سازمان اعلام شده است.
6: گرچه دستمزد از سوی کارفرما اعلام می‌شود اما دقت خود بیمه شده نیز الزامی است. اگر دستمزد بیمه شده کمتر از حداقل دستمزد آن سال باشد، بر اساس یک ماده قانونی مابه‌التفاوت این دو از محل پیش بینی شده پرداخت می‌شود تا معیشت مستمری بگیر از حدی پایین‌تر نرود.
7: حداقل حقوق و مزایا هر ساله در هیئت وزیران بر اساس تورم ترمیم می‌شود تا حقوق پرداختی به بازنشستگان میزان مکفی را داشته باشد. همچنین سازمان تامین اجتماعی مبالغ دیگری را تحت عنوان کمک هزینه‌های جنبی به بازنشستگان پرداخت می‌کند که با توجه به شرایط افراد، متفاوت است


برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها،مشاوره حقوق کار،  مشاوره شرکتها، مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره خانواده، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید





:: برچسب‌ها: مشاوره حقوقی،مشاوره اقتصادی تلفنی،مشاوره اقتصادی آنلاین،مشاوره مالیاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: